Contentstrategie in de praktijk (voorbeeld)

Content MarketingDe Engelse blogger Leen Jones heeft enkele voorbeelden van contentstrategie plannen op haar website gezet. We hebben er een vertaald en aangepast naar de Nederlandse situatie:

Contentstrategie voorbeeld bij een gezondheidswebsite

Content doelen en context

  • Het uitleggen van alle aspecten van een bepaalde hartkwaal aan patiënten en hun dierbaren.
  • Artsen laten doorverwijzen naar deze website.

Onderwerpen en soorten content

  • Voor patiënten: oorzaken, symptomen, diagnose, behandeling van de hartkwaal, nieuws, en patiëntsuccesverhalen.
  • Voor artsen: geloofwaardige, objectieve en hoogwaardige content, alsook het benoemen van de voordelen van om patiënten op de website te attenderen.
  • De meeste content bevat tekst en afbeeldingen. Desgewenst interactieve diagrammen om oorzaken van hartkwalen te verduidelijken. Video’s helpen bij het tot leven brengen van patiëntsuccesverhalen.

Tips nodig? Lees hier 10 tips over contentstrategie.

Tone of voice

De toon is neutraal-tot-positief, om de inhoud van de objectiviteit en de geloofwaardigheid te versterken en empathisch te blijven voor patiënten en naasten. Denk aan een arts met sociale vaardigheden.

Media en Distributie

Het belangrijkste kanaal is het web. Een aanvullend kanaal is print. Artsen krijgen folders en flyers die ze aan patiënten kunnen geven als zij de website aanbevelen.
Sommige web content, zoals nieuws, wordt gedistribueerd via RSS-feeds, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Zoekmachine optimalisatie

  • De inhoud wordt geschreven rond de belangrijkste zoekwoorden en -zinnen.
  • De inhoud bevat het belangrijkste zoekwoord voor die pagina in de titel, de inleiding en in metadescriptions.

Download hier de Gratis SEO Handleiding.

Content Onderhoud

Om de inhoudelijke kwaliteit te waarborgen, moet de inhoud regelmatig worden herzien, bijvoorbeeld driemaandelijks.

Om relevant te blijven moet er regelmatig nieuwe content worden geplaatst, bijvoorbeeld wekelijks.


Geplaatst

in

door

Tags:

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *