Heb je een lijst met interessante zoekwoorden opgesteld en al wat content-ideeën opgedaan, dan is het zaak de stukken te gaan schrijven. Let daarbij speciaal op de plaatsing van de zoekwoorden. Idealiter maak je per combinatie twee unieke pagina’s, omdat Google maximaal twee resultaten van een website in de top 10 laat zien.
Schrijf de zoekwoorden combinatie in:
- de titel
- de url
- de meta tag description
- tussenkopjes
- en de naam van de afbeelding
Zoekmachine Google hecht daarnaast veel waarde aan een ankertekst. Dit is het gedeelte van een zin dat de link bevat. Hoe relevanter deze is, hoe hoger Google hem aanschrijft.
Zoekwoorden in je URL
Schrijf je een artikel over ‘roze zonnebrillen kopen’ en verwijst een andere website hiernaar met een link onder precies de zoekwoorden ‘roze zonnebrillen kopen’ dan weet Google – nog voor de pagina te bezoeken – precies wat zij kan verwachten: een pagina over roze zonnebrillen kopen. De link versterkt als het ware de geoptimaliseerde pagina.
Dit werkt ook bij links op je eigen website. Link je in een artikel over Armani-zonebrillen naar de collectie roze zonnebrillen, plaats de link, zet de link dan onder de woorden hier kun je onze roze zonnebrillen kopen.
Geef een antwoord