Serieus zoekwoorden onderzoek

ZoekwoordenonderzoekWil je succesvol zijn met zoekmachine optimalisatie dan begint dit met het kiezen van de juiste zoekwoorden, de woorden die mensen intikken in zoekmachines als Google.

Als je weet dat 70% van de Google-gebruikers niet verder kijkt dan zoekresultaten 1 t/m 4 dan is het belangrijk dat je bovenaan staat bij voor jou belangrijke combinaties. Anders word je niet gevonden.

Een voorbeeld: je raam waait dicht en het glas springt eruit. De kans is groot dat je nu op Google zoekt op ‘glaszetter plaatsnaam’ al dan niet gecombineerd met woorden als direct, 24 uur of ’s avonds. Ben ik nou die vakman dan wil ik met mijn telefoonnummer groot in beeld boven in Google staan, het levert me een gratis klant op.

Het grote dilemma van zoekwoorden bepalen

Zoekwoorden OnderzoekHet probleem van zoekwoorden bepalen is dat er zoveel zijn, want iedereen zoekt op zijn eigen manier. Bovendien worden sommige combinaties heel vaak ingetikt en anderen juist weinig. En dan is er nog het punt van de concurrentie, want bij interessante zoekwoorden is de concurrentie vaak enorm. Je wilt wel op plek 1 staan, maar er zijn simpelweg teveel kapers op de kust.

Interessante zoekwoordcombinaties voor SEO zijn

  • Veel potentiële klanten tikken de zoekwoorden in.
  • Mensen tikken de woorden met de intentie geld uit te geven.
  • Op de zoekwoordcombinatie is mogelijk in de top 5 van Google te komen, de concurrentie moet dus niet te groot zijn.

Zoekwoorden onderzoek is ontzettend tijdrovend en – eerlijk gezegd – behoorlijk saai, maar gelukkig maakt Market Samurai het een stukje leuker.


Geplaatst

in

door

Tags:

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *