Zonder bezoekers op je website krijg je ook geen klanten. Maar hoe maak je klanten van toevallige bezoekers? Een van de belangrijkste vaardigheden die je kunt leren is copywriting, het schrijven van wervende teksten. Met goede copywriting verkoop je je producten en diensten via je website, zonder dat je er zelf bij hoeft te zijn.
Niet zo’n goede schrijver? Geen probleem:
Bezoekers trekken met Youtube
Tip 1. Schrijf alsof je praat
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe telefoon en jij bent verkoper. Wat zeg je tegen mij om me over te halen?
Maak het in elk geval niet te moeilijk, schep een informele sfeer en geef mij goede redenen waarom ik gek ben als ik een bepaald toestel niet koop. Overtuig me kortom, en geef de lezer het gevoel dat je rechtstreeks tegen hem of haar praat.
Tip 2. Schrijf over de problemen van de klant
Ik ben niet geïnteresseerd in jouw product of dienst, ik ben op zoek naar de oplossing voor mijn probleem. Of dat nu acute geldnood of een verstopte dakgoot is. Neem in je teksten herkenbare problemen als uitgangspunt, dan gaan ze leven en herkennen mensen zich erin. Je trekt ze als het ware het verhaal in.
Tip 3. Vertel over de oplossing
Vertel na het schetsen van het probleem over jouw oplossing. “Stel je eens voor dat…” Door de oplossing te vertellen, geef je hoop, en dat is wat mensen enorm triggert.
“Onze oplossing is Traffic Explosie”
Om hoop te geven, vertel je niet alleen wat jouw oplossing is, maar nog meer wat het de ander oplevert. Vergeet daarbij emotionele motieven niet, zoals het verlangen naar liefde, status, zekerheid en geborgenheid.
Doe je dit consequent dan wakker je het verlangen naar de oplossing aan en gaan mensen veel eerder met je in zee. Je verkoopt niet alleen je product of dienst, maar je helpt mensen écht.
Geef een reactie